15 oktober 2012

Inte sjuk utan SVAG

Hur skulle jag orka ta mig i kragen och komma ut på promenad?! Gick inte alls det. Fick kontakta CSK igen som bjöd in mig till en delikat middag!!! Blev lugn. En stress som jagat mig den senaste tiden försvann. Jag ska få mat!!! En hel liter. Perry så att jag kan jobba i morgon!

Att få näringsdropp kontinuerligt skulle göra livet mycket bättre för mig. Idag förknippar jag mat med ont... i min mage. Det är så svårt att få till all näring med den lilla mängd som jag kan få ner på vanliga vägen.

Om jag försöker få näringsdropp ett par gånger i veckan till att börja med kan jag lättare hålla mig i super form. Jag är ju inte SJUK utan svag. Hur blir du själv utan mat i flera dagar?!

Har nu fått 83ml/timme och det börjar märkas. Jag känner mig så GLAD. Det är som sockervadd inuti kroppen min. Är helt varm och ljummen... har fröse sen länge! Vet inte när jag kände mig såhär tillfreds sist. Det bästa är att jag äter lite samtidigt som jag får dropp!! Hmm jag vill inte bli tjock vettu HA HA.

Uj vad det är härligt just nu. Så enkelt det är när man har sin avdelning som tar emot en med öppna armar och glada hej, igenkännande hej, välkommen Sofia. Såå värmande och skönt.

Läkaren tyckte att det vore bra med dropp varannan dag eftersom det är ett dygns näringsinnehåll. Härregud så pigg jag skulle bli!! Tänk vilken fantastisk framtid jag skulle få!! Tänk om näringsdroppet tog död på han... Jag undrar fortfarande om de forskat och sett om man lever längre med rätt antal näringsämnen i kroppen. Jag tror på det... Att chanserna blir större att må bra eller superbra under tiden!

I morgon är det jobb igen och jag längtar! Så gött å få lite krafter så att jag kan få vara lite normal ett tag.




33 kommentarer:

  1. Tjohoooo Fia. Party!!!! Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Kan du få en cocktail i den där påsen på fredag oxå så är ju helgen planerad. Hihihi

    SvaraRadera
  3. Bamsehonung o bamsekramar

    SvaraRadera
  4. Åååå så glad jag blir för att läsa dina ord.Äntligen har du fått näringsdropp som satt fart på energien igen!Ha så roligt på jobbet i morgon.
    Stora kramen från Silje

    SvaraRadera
  5. Heja Fia!! Styrkekramar till dig<3

    SvaraRadera
  6. Sockervadds-känslan är bra! Kram Ulrika

    SvaraRadera
  7. Du väcker liv i dom små goda sakerna som finns att upptäcka varje dag i livet;):) och att se dom. Kramar till dig fina Sofia// Harry

    SvaraRadera
  8. Så härligt att du får näringsdropp nu och mår så bra av det, det syns på dina vackra ögon. Glöm inte att fråga om dem har en med pizzasmak, haha. Ònskar dig kraft för din promenad i morgon och lite jobb också. Krampådig JCW

    SvaraRadera
  9. Super-dunder-honungs-sockervadds-kramar! Marika

    SvaraRadera
  10. Näringsdropp är toppen. Jag hade det nattetid i hemmet 3-4ggr/vecka ca ett halvår via hemsjukvården efter en "sugarbakeroperation" 2008.
    Nu är jag opererad igen och har sett till att lära mig att sätta nål inporten själv och blanda och fixa droppen samt fått en infusionspump (mkt lägesberoende port).
    Så nu fixar jag själv om jag känner att det behövs - skönt

    SvaraRadera
  11. Vilka härliga nyheter! Kalas för kroppen!
    Hoppas att du snabbt får må bättre nu och kan njuta mer av tillvaron - det är dig verkligen väl unt!
    Heja Fia!!!!!!!
    Bamsekramar, Aina

    SvaraRadera
  12. Godmorgon tisdag. Ja det var en helt annan Sofia det. Det syns direkt i bilden. Som biolog tror jag absolut att näring är bra. Se på vilken krukväxt som helst! Storkram/ irre

    SvaraRadera
  13. Du kommer verkligen med underbara nyheter! Ja det syns verkligen i ditt ansikte och dina ögon Sofia, kraften återvänder!! Skrattade så gott åt kommentaren från JCW här ovan, pizzasmak ha ha! Önskar dig en fantastisk tisdag Fia!! Kramkram Eila

    SvaraRadera
  14. Vilken underbar livsfilosofi du har ...jag blir så varm i hjärtat när jag läser om hur du väljer att se på livet i alla lägen. Säger som en del kommentarer innan: Du är en av mina stora idoler. Tänk att öppna en blogg, och bli så oerhört påverkad av din syn på livet. Och så glad. Du hyser framtidshopp för den lilla människan. Tack att jag får följa dig. Och du ser ju superfrisk ut och så vacker. Det strålar om dig.
    Önskar dig en fin jobbdag. Glöm bara inte bort tiden, att gå hem i tid, snälla !!
    Kramar Maggan

    SvaraRadera
  15. Det viktigaste är ju att du mår bra! Sen om du får näring varje dag- so what?! Hoppas du får en bra dag fylld av energi. Kram Sara

    SvaraRadera
  16. Tjoooo vicka glada nyheter! Stå verkligen på dig så du kan få dessa 'dropp' regelbundet, precis som du själv säger dig behöva. Och tack för ditt fantastiska fokus!! Aj lööv it :-) /OlaA

    SvaraRadera
  17. Vad härligt att läsa hur energin rinner in i dig igen!
    Det du lär oss läsare är såå viktigt! Att inte ta någonting för givet, utan tacka för allt det vi alla har, som faktiskt fungerar och som är så fantastiskt! Tack för att du så frikostigt delar med dig av ditt liv och ditt kämpande, och av din tacksamhet till livet! Du är näst Fia! Kram Cia

    SvaraRadera
  18. Det ska förstås stå att du är BÄST Fia!!! :-) /Cia

    SvaraRadera
  19. Sällar mig till skaran här ovan som gör indiandansen för dig! Näring härlig näring!! Lugnt och stilla på jobbet idag, en slurk extra energi och livet är på en pinne! Vilket fokus på det goda du har!! superkram till dig! /AS

    SvaraRadera
  20. Sockervadd i kroppen, vilken härlig känsla. Det här blir kanon.
    Stor varm kram/ ann

    SvaraRadera
  21. Jag röstar för allt som gör att du mår bättre. Heja näringsdropp! Förutom att du blir piggare av själva näringen kan jag tänka mig att livet blir enklare om du slipper oron för magen. Så fram för näringsdropp varannan dag!
    Stor kram

    SvaraRadera
  22. Sofia dearest, I am really so sorry to learn about your recent tummy problems and difficulties in getting enough nourishment. So glad that a quick and efficient solution was found to get you up and about without unnecessary delay. My goodness girl, you really are such a role model to the rest of us! Hope you've had a really good working day today, and remembered to go home when you were supposed to. All the very best to you! /LMcN

    SvaraRadera
  23. Hej Sofia har du provat näringsdrycker? Din dietist har säkert olika små shots så du kan prova ut någon smak du gillar. Kram Mickie

    SvaraRadera
  24. Härligt att läsa Fia! Jag hoppas så att din tisdag varit bra:)!! Bamsekram från Vera ❤

    SvaraRadera
  25. Hej Sofia!
    Vad härligt att läsa din blogg. Precis som all här ovan så blir jag sååå glad över att du fått ditt näringsdropp Du är suverän på att ta dig upp ur din grop. Hoppas nu att du får hjälp att få ditt "sockervadd" några gånger i veckan. Kramiz Annika

    SvaraRadera
  26. Käraste Fia!! Jag är så glad för din skull!!! Styrkehonung!!!! Kraaaaamm

    SvaraRadera
  27. Underbar bild, du ser så nöjd och belåten ut! Härligt att få de näringsämnen som du så väl behöver för att återfå din kraft och energi! Ha en fin dag på jobbet i morgon! Kram G-B

    SvaraRadera
  28. Jag säger som alla före mig Jippy! Underbart att du kan få lite näring i dig - hoppas att de kan ge dig det under natten - om nu inte Arvika har ngn sjukhusansluten hemsjukvård som kan ge dig den hemma. Du är bara bäst på att beskriva - så hoppas att sockervadden höll i sig över hela dagen! Massor med kramar/Ulla

    SvaraRadera
  29. Piggelindropp-wunderbar!!
    /Kram Tonja

    SvaraRadera
  30. Här kommer massor med massor kärlek till dig! Lycka till på jobbet imorrn!

    SvaraRadera
  31. Vad fantastiskt Fia tänk att få skona magen ett tag nu. O-ja nog tror jag att du får superkrafter av den sockervadden. Härligt med gott och värmande bemötande från personalen. Bilden på dig är så fin du vackra Fia. kramar Carina

    SvaraRadera
  32. Härligt med näringen, den behövs för att återhämtning. Lycka till på jobbet.

    Kram Ray

    SvaraRadera
  33. Härligt Fia, näringsdropp varannan dag låter ju perfekt, det är ju värsta dunderhonungen för dig. Du blir du Bamsigt stark och kan kicka Han all världens väg! Kram,CR

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.