17 oktober 2012

Regn regn

Den senaste tiden har jag verkligen saknat solen. Tror det har regnat varje dag i en vecka. Hösten och vintern kommer att bli lång, Härregud. Det är verkligen lätt att hamna inomhus istället för att komma ut i luften men idag när jag kom hem från jobbet blev det allt en tur. Behövde sova en stund först men sen gick jag 3,8 km på 36 min. Det blev så mörkt fort.

Sov illa på sjukahuset fast jag hade lyxrummet. Ensamrum med nyaste sängen!!! Ska tillbaka på torsdag för ytterligare påfyllning. Sen ska jag få hjälp hemma.

Vet inte varför men så fort jag äter kniper det i magen min. Hoppas att det blir bättre snart.

När jag reste hem från jobbet var det med sorg i hjärtat. Hade velat komma igång med jobbet och inte bara göra småtimmar. Men vi är överens om att jag ska göra 25% hela oktober. Så att jag håller längre och inte får ett bakslag. Planerar att gå upp i tid i november. Hoppas må bättre då, uj vad trött jag är på sjukdomen min.

Måste säga igen att fy vad den senaste cellgiftsbehandlingen tagit ner mig och fysiken. Det är över två månader sedan avslut och det är fortfarande inte speciellt mycket bättre. Känner mig långt ifrån som jag gjort tidigare. Det brukar ju komma tillbaka men denna gången är det mer än drygt. Bara han håller sig i schack länge nu den jävulen.

Är så glad över att ha ett arbete att gå till för det gör mig verkligen återställd. Där är min friskare arena och där är får jag vara frisk hela tiden. Känns så otroligt bra. Idag nu ligger jag i bädden och ska läsa tidningen. Sen väntar en massa göranden i hemmet och byta till vinterdäck på min bil.






36 kommentarer:

  1. Godmorgon Sofia, tycker så synd om dig som har svårt att äta för att du får så ont...bra lösning med dropp så du får näring. Hur går det med smoothies? De kan ju ge dig lite näring också. Skönt att komma ut och gå också..trots regn. Själv körde jag på ett rådjur med bilen, lider så med mamman som blev kvar. Jag önskar dig en fin dag,
    Kram din vän June

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går över vettu June.. men magen är i olag sen förra veckan. Sen när jag blir hungrig vill jag ha annat än soppa och då blir det ont. Men jag lär mig. Smoothies är inget som jag gillar... men fil går bra med honung på. Usch va trist med krocken.
      Må bäst kram

      Radera
    2. Jomen ändå...förstår att du måste bli sugen på ngt mer med tuggmotstånd. Jamen smoothies med jordgubbar, blåbär + fil då? Tillsätt lite näringspulver till. Ja hemskt det är med djurkollisoner, det går ju så fort. Kram June

      Radera
  2. i brist på sol-Du får tända en massa ljus- halogenlampor, bygglampor och en massa andra starka lampor -och så får du ta på dej solglasögon inne... dra bara för gardinerna så ingen ser dej ;)kram o ha en bra dag i regnet.

    SvaraRadera
  3. glömde vem jag var.. /Sara ;)

    SvaraRadera
  4. Det är fantastiskt att du har ett jobb du trivs med och att du kan hämta kraft där Fia. Jag är glad över att få följa dej på din resa, du gör skillnad för så många av oss. Tack ❤
    Kärlek från Vera

    SvaraRadera
  5. Hejar på dig och att magen din mår bättre! Stor kram Cia

    SvaraRadera
  6. God morgon Fia! vad underbart att du trotsar regn och rusk och väljer att se det braiga som kommer från din raska promenad. Lika roligt att du tycker så mycket om ditt jobb. Tricket är nu att inte gå upp för fort i tid. En månad är trots allt bara en månad och några få timmar gör ingen sommar. Fint och långsamt precis som kroppen talar om för dig även om du är frustrerad och vill rusa åstad. Det är inte antalet timmar utan vad du gör med timmarna du har som betyder någonting! Jag läser hur du skruvar upp takten igen fastän du ofta i nästa andetag själv talar om hur sliten din kropp är. Bajans på dig!! Fram med ljus och tänd fyr! inte så tossigt att gosa in sig i soffan trots allt. Ha en toppenfin onsdag! kramkram Eila

    SvaraRadera
  7. Kryp upp i soffan, tänd ett ljus, en kopp thé och en bra bok. Det är höst det! Då är det nästan bara mysigt om det regnar och stormar utanför fönstret.
    Ha en skön onsdag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  8. Varm styrkekram till dig Fia, och hoppas solen kommer snart. Och att piggheten kommer med den.
    Kram / Marie

    SvaraRadera
  9. Du är så fantastisk, du fortsätter att inspirera mig gång på gång! hoppas du har en mysig dag! Kärlek till dig

    SvaraRadera
  10. Kärlek o ljus till dig, fina Fia! Kram

    SvaraRadera
  11. Härligt att jobbet är en friskhetszon för dig! Tänk vad fort vi nordbor saknar solen, vi är ena riktiga soldyrkare! Skönt med den friska promenaden men som Eila skriver - kryp upp i soffan och njut av tända ljus och kanske en härlig bok (nästa i 50 nyanser serien kommer väl snart ut på svenska). Kram,CR

    SvaraRadera
  12. God eftermiddag torsdag. Skriver på bussen så det ärr lite skakigggt. Du piggar på dig efter vart ska du se. Vi följer dina steg noga! Kramar/ irre

    SvaraRadera
  13. Så härligt att höra att jobbet ger dig positiva känslor! Kram Ulrika

    SvaraRadera
  14. Hoppas att du haft en bra dag med mer energi och kraft.
    Önskar dig en god och läkande natts sömn så att du har kraft att jobba imorgon. Ta hand om dig och din fantastiska kropp som tagit dig genom mycket.
    Kram
    Christel

    SvaraRadera
  15. Hej Sofia hoppas de ska hitta vad din mage inte tål. Jag har just lärt mig att mage tarm tycker mycket illa om laktos efter cellgifter. Så har man tålt det innan är det inte alls säkert man tål det efter. Kanske kan vara ett tips men du har säkert redan koll på det. Kram Mickie

    SvaraRadera
  16. Hej fina Fia, jag hoppas att magontet försvinner och att du kan äta lite. Det är verkligen toppen att du varvar med näringsdropp, så att du orkar det du vill. Hoppas att du haft en bra dag trots allt och att solen kommer till dig snart. Stor varm kram L

    SvaraRadera
  17. En hel massa höstkramar / Ann

    SvaraRadera
  18. Vad skönt att det gick att ordna så fort att få droppet i hemmet. Tänk att ha ett jobb som ger en sån kick och friskhetskänsla. Tänk att ha en bra bok en kopp med något varmt och sedan krypa upp i soffan och bara mysa det är höst det. Kram Carina

    SvaraRadera
  19. Hösten vilka färger. I soffan med en bok, några tända ljus, minst tio stycken, gärna med en kopp te/kaffe. Vila efter din härliga promenad och lite vätska det gör gött i kröppa.

    Kram fantastiska Fia.
    Ray

    SvaraRadera
  20. Hoppas att du har haft en dag full av kraft och energi. Tänker på dig och önskar dig allt gott. Kärlek och kramar.
    /Caroline

    SvaraRadera
  21. FINA SOFIA - kroppen kommer alltid på efterkälken även om knoppen vill ha fart - så lyssna ordentligt på den kloka och eftertänksamma
    Kram Ulla.

    SvaraRadera
  22. En stor Varm Kram och en massa styrka sänder jag dig käraste Fia.

    SvaraRadera
  23. Underbara Fia,så bra att du också ska gå hjälp hemma nu.Det är du så värd!
    Härligt att det känns bra när du är på jobbet på trots av att du gärna skulle vilja vara där mer.Jag hållar tummarna för dig och att du steg för steg får det precis som du vill ha det i båda kropp och på jobb.Du är fantastisk och du gör verkligen skillnad!!!
    Stor kram och kärlek från Silje

    SvaraRadera
  24. Kroppen talar nog långsamhetens lov just nu. Gillade din rubrik förut med Svag inte sjuk. Ett annat perspektiv just nu. Just nu och imorgon är en annan dag. Du gör mig ödmjuk inför livet. Massor av kramar fina Fia! Carin

    SvaraRadera
  25. Hej Sofia!
    Härligt att du ska få hjälp med näringsdroppet hemma. Det är alltid skönast att sov i den egna sängen. Kramiz Annika

    SvaraRadera
  26. Finaset Fia! Så bra att du tycker näringsdroppet hjälper. Nu håller vi alla alla våra tummar och tår för att magknipet skall släppa så att du kan börja njuta av maten igen. Mat skall vara en källa till glädje, inte en källa till oro. Hoppas att du får en solig fredag. Här i Dalarna har det regnat och varit gråväder hela dagen.
    Kram!

    SvaraRadera
  27. Tänker på en underbar låt med Peter Gabriel och Kate Busch: Dont give up. Sök den på youtube. Kram Marika

    SvaraRadera
  28. Fina Fia, vad du får gå igenom.....avundas dig inte. Tänk om alla kunde ha din inställning och kraft - vilken härlig värld vi skulle leva i då!! :-)Stora kram, Freja

    SvaraRadera
  29. Sol har vi gott om här, kom upp så kan vi ta oss en tur i skoga, kok kaffe och lösa världens problem. Du hinn sola å.
    Kram Lillgunnar

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.