13 oktober 2012

Vaknade i natten

Vaknade i natten och synden visade sig som knivar i min mage. Så höll natten på fram tills på fredag förmiddag. Inget stopp men alldeles för hårdsmält för min mage trots att det var mixat. Vågade trotsa trattkantarellsoppan och gör det aldrig igen. Svamp är döden! Jag visste det men ville prova. Att jag aldrig lär mig kanske du tycker men jag ser det mer som en utmaning... att det kanske går. Att jag vågade... när jag vet hur illa däran jag kan bli!! Galet.

Blev ingen konferens för mig på fredag utan fick den bästa pappa att hämta mig de 25 milen bort. Som tur var släppte det innan han kom men illamåendet kröp över mig fram och tillbaka hela dagen och nån mat blev det inte förrän nu på lördag morgon.

När vi kom hem kom den bästa mamma att hjälpa mig i hemmet. Det blev både handlat, städat och mina blommor fick ompyssling. Ja och även jag. När jag blir sådär dålig är det underbart att de finns och vill hjälpa mig. Det är svårt att be om hjälp.

Jag grät och var så förbannad när jag inte kunde vara med på fredagen. Vilken soppa rent ut sagt. Gillar inte att mitt liv är så oberäkneligt så det är ytterligare ett skäl till att det vore bättre med näringsdropp. Detta har gjort att jag verkligen inte gillar att stoppa saker i min mun, som ska sväljas!

Idag kommer bli en bra dag! Igår hatade jag mitt liv, idag är det bättre!




21 kommentarer:

  1. Finaste Fia! Vilket tråkigt avslut på din resa men vad underbart att du har dina fantastiska föräldrar som finns för dig på alla sätt och vis.
    Skönt att du vaknar till en härlig lördag. Önskar dig en underbar dag fylld med kraft och glädje
    Kramar och kärlek
    Christel

    SvaraRadera
  2. Åh nej, det var tråkigt att höra. Du får ta ett snack med dietisten nu så att du slipper få så här mer gånger. Det är så onödigt.
    Samtidigt underbart att ha föräldrar som verkligen ställer upp. Det gör mig varm om hjärtat.
    Självklart ska du ha en fantastisk lördag, vad du än väljer att hitta på.
    Du är så stark och du är så inspirerande för alla oss som läser din blogg. Ibland kan styrka vara att visa svaghet och det är så skönt att läsa hur du vänder ifrån att ha haft en dålig dag. Alla har dåliga dagar, oavsett om det är i smärta eller ej. Då är det så inspirerande att höra dig säga att dagen efter ska bli bra och sedan se till att det blir så. Tack för alla dina kloka ord och tankar.
    Stor kram

    SvaraRadera
  3. Finaste Fia!
    Så jäkla tråkigt att din resa skulle avslutas på det sättet.Glad och höra att din underbara pappa hämtade dig så att du kunne komma hem och krya på dig i din egna lugna omgivning.
    Gott å höra att magontet släppte efter ett tag och att du åter tycker om ditt liv!!
    Kan tänka mig att det är en svår balansgång att utmana sig själv när det gäller maten samtidigt ha respekt för vad din kropp klarar av och inte.
    Önskar dig nu en härlig lördag!!!
    Stor kram och massor av kärlek,
    Silje

    SvaraRadera
  4. ❤❤❤ till dej med önskan om att Din lördag blir bättre än gårdagen!
    / Vera

    SvaraRadera
  5. Hej Fia!
    Vad bra att du faktiskt bad om hjälp. Det är svårt men det finns många som vill hjälpa dig. Som dina fina föräldrar. Skönt att höra att du tar nya glada tag i livet. Det är värt det. Ha en skön lördag utan magont. Kramiz Annika

    SvaraRadera
  6. Ibland vill man så mycket mer än vad kroppen orkar. Man försöker och utmanar, jag var likadan som du. Men jag har lärt mig så småningom,att försöka uppnå någon sorts balans som jag vet att jag klarar av. Svamp är så svårsmält för magen, men nu vet du. Sedan är det underbart att ha människor intill sig som vill ens bästa och hjälper till när man inte orkar själv. Det är värt så mycket. Önskar dig en bättre lördag utan ont. Kram Maggan

    SvaraRadera
  7. Kära Sofia, hoppas din dag varit bättre än gårdagen. Din inställning är beundransvärd - alltid se framåt men lära sig av vad som varit. Önskar dig en fin kväll av denna dag/ irre

    SvaraRadera
  8. Kära Fia. Hoppas du inte klandrar dig allt för mycket det räcker med knivarna i magen. Att be om hjälp är nog den största utmaningen vi har i livet. Det är mod! Hoppas att du ändå kan njuta av den dag som fungerade. Kärlek från Carin

    SvaraRadera
  9. Jag förstår din besvikelse! Hoppas att du mår bättre i dag och att du hunnit återhämta dig! Och i morgon en ny dag med nya möjligheter! Stor kram G-B

    SvaraRadera
  10. Käraste Fia, att känna glädje är det bästa vi kan ge våra kroppar. Du längtade efter att få vara som alla andra, att få känna smaken av kantarellsoppan, att få vara glad och njuta av livets glädjeämnen. Gick inte så bra, men nu vet du och ödslar inte mer tid över att gruvas över det som var. Du är helt fantastisk Fia, med ständigt nya perspektiv förändrar du tillvaron. Svårt att be om hjälp, jag vet men ack så skönt när man väl gjort det. Klart att dina föräldrar gör allt för sin tös! Hoppas du har haft en smärtfri lördag och fått njuta av fint höstväder. Sov så gott Fia! Kramkram Eila

    SvaraRadera
  11. Styrkekramar till dig, fina Fia<3

    SvaraRadera
  12. Du har verkligen den bästa mamman och pappan Fia, måste ha känts så himla skönt när han kom och hämtade dig och så mamma som pysslade om dig. Tråkigt med onda magen, hoppas så att du har haft en bra dag idag och kan sova ut ordentligt i natt. Stor KRAM till dig! //AS

    SvaraRadera
  13. Som du kämpar med magen. Kan inte förstå vrf din dietist inte tipsar dig om lättsmält mat!!
    Säger oxå så tryggt med dina föräldrar, lycka det.
    Nu vänder det ska du se o du får en fin söndag o hoppas det blir uteväder.
    Kram o sov gott <3

    SvaraRadera
  14. hej, tack för allt du delar med dig till oss som följer dig...kramar

    SvaraRadera
  15. Jag hoppas verkligen att du har mått bättre idag och kunna njuta av hösten och helgen. Tänker på dig. Ta hand om dig och tack för allt du delar med dig av. Kramar och kärlek till dig.
    /Caroline

    SvaraRadera
  16. Jag tänker på dig och skickar en massa omtanke. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  17. Stor kram och en massakärlek sänds din väg. Ha en underbar söndag! /Tonja

    SvaraRadera
  18. Underbart med nära och kära som pysslar om dig! Massa kramar! Cia

    SvaraRadera
  19. Omtanke och ompyssling gör gott på många sätt. Stoor klem!! <3 /OlaA

    SvaraRadera
  20. Hej Fia! Vad modig du är som vågar prova att äta svamp som är så svårsmält. Fantastiska föräldrar som ställer upp och hämtar dig och pysslar om dig.Med hopp om en fin söndag, kramisar Carina

    SvaraRadera
  21. Mamma och Pappa = Kärlek
    Kram till er alla tre från Ulrika

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.