06 maj 2012

underlivet mot målet...

Idag fick jag leta i mitt Apotek och fann en bruk med Betapred, kortison, hmm. Kom inte upp utan hade ont i hela kroppen, mådde illa och var allmänt groggy. La några piller i vatten och så vips var jag på benen igen. Börjar gilla kortison, MYCKET. Var ju tvungen att va alert idag.. du vet SOL och golf.. hehe.

Min första golflektion ever är nu avklarad och det var... olika. Men kan säga att jag har fått en ny stans, nytt grepp och ny sving med höfta och underlivet ska visst vara mot målet! Ja sen ska jag slå igenom, handlederna, foten och balansen. Undrar hur jag egentligen har kommit runt banan tidigare överhuvudtaget. Men det har inte gått så bra heller! Det kommer att bli bra detta.. frampå. Ja den ene tvillingen fick en del ändringar hon med så ingen kommer undan. Det slutade med att vi beställde en ny tid HAHA härregud.

Mina fötter är bättre idag och jag hoppas att de läker under veckan. Ska till sjukgymnasten i morgon och meddela att jag inte har tränat i skogen, men jag har legat på golvet här hemma alla dagar utom igår. Uj det blir inte bra men jag får skylla på min förkylning och det är sant. Tycker att det är så slitsamt att det dröjer så LÄNGE innan jag återhämtar mig. Saknar tiden som frisk när ett sår läkte från ena dagen till den andra.

Igår var jag bjuden på fest men beslöt mig för att stanna hemma. Hade inte orkat och det tycker jag är eländigt TRIST att hela tiden behöva tänka på morgondagen och vad saker och ting kostar min kraft. Men jag myser en del och det är skönt att ta det lugnt.. ibland.. Tänker att det finns saker som är värre, jag har accepterat att välja mina krig. Orkar inte kriga mot kroppen i onödan. Jag sysselsätter mig ofta med Wordfeud och Rumble och då går tiden väldans fort. Trivsamt spel detta.




2 kommentarer:

  1. Hihi, vad jag skrattade när jag läste om golflektionen...tog nämligen en själv i torsdags...och visst är det så - underlivet mot målet. Och så skulle armarna bara följa med när kroppen började rotera. Prova den du! Jag var alldeles ledbruten efteråt. Sen gäller det att få det att fungera i praktiken också. Vi får ta en tur snart och se på varandras nya golftekniker! Spännande!

    SvaraRadera
  2. haha lycka till Agneta, bara att träna på så blir det bra golf i sommar. Kram

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.