31 maj 2012

det som är värdigt för dig..

Så kul att få så många kommentarer till mina inlägg som jag har fått av er de senaste dagarna. Det ger mig värme och inspiration till att fortsätta jakten mot ett liv. Kul att någon följer mig och min story som visat sig göra en hel del vändningar både upp och ner på vägen. 

Det kan vara en bekräftelse att livet blir inte alltid som man har tänkt eller planerat. Det finns ingen ide att bli tagen på sängen om det sker nåt oförutsett utan gilla läget och försök finna det som är värdigt för dig. Sen att gräva ner sig i elände fungerar inte utan det blir som att dö i förtid. Försök att göra det som går och det som du vill oavsett om du är frisk eller sjuk så mår du bra genom hela livet, kort som långt. 

Det finns ingen glädje i att bli sjuk men det finns heller ingen glädje i att leva ett liv som du inte trivs med. Ansvaret finns hos dig och det är du som har makten över ditt eget liv. 

Jag har idag varit på golfbanan och hjälpt till i kanslit och det var riktigt kul men det tog tid. Hjärnan är inte på topp men framåt slutet gick det lättare. Ska försöka hjälpa till några timmar i veckan för att det ska man ju..det är en förening detta. Ja det är kul att hjälpa till om det är nån nytta. 

Det blev ingen golf eller springtur. Kände mig så konstig i benen, nästan vinglig eller yr. Nog lite obalans i kroppen min. Men hann med mitt träningsprogram här hemma i morse och det har jag inte gjort på nästan en vecka. Men nu ska jag nog klara det igen. 

I morgon ska vi ut på en promenad och det har jag inte gjort på länge. Hoppas mina fötter tål det men ska ta det vackert. Men kan berätta att jag redan har sett bekymmer med ena stortån.. vill inte mista nageln vilket troligen är oundvikligt. Äckligt. Har lite svårt för fötter.

I kväll var vi på Kusin & Cuisine några gamla kollegor och hade trevligt. Synd att vi ses så sällan. Från att ha setts varje dag i många år till jättesällan är ju lite konstigt faktiskt. Men lika trevlig blir det varje gång att höra hur livet är för alla. Men vad jag saknar våra samtal..på jobbet.. då.. för länge sen. Ha ha. Supertack K för blommor och M för maten. Det var alldeles för mycket. 






35 kommentarer:

  1. Du är fantastisk Sofia!!! Tack för att du delar med dig av dig själv, ditt liv och dina tankar. Och tack för att du kämpar på och inspirerar. Jag hoppas du får en fin dag och en härlig promenad.
    Kram
    Christel

    SvaraRadera
  2. Du inspirerar mig till att ta vara på stunden!
    Stor kram /LJS

    SvaraRadera
  3. Hej igen du fantastiska Sofia! Det är så berikande att läsa dina tankar och reflektioner. Du har så rätt, vi är alla ansvariga för hur vi lever vårt liv. Så din resa och hur du väljer att bemöta den ger livsviktiga perspektiv. Du påminner mig om vikten av att leva och att göra det nu. Inte i morgon. Men nu. Tack för det Sofia!
    Skickar dig massor av goda tankar och kärlek. Jag hejar på dig!!
    Kram S

    SvaraRadera
  4. Åååh rosa rosor, mina favvisar!! Du har så rätt så rätt Fia, upp å ner hittan å dittan, går livet för det mesta - inte som en autostrada rakt fram så långt ögat når. Så himla klokt att ta vedermödorna med ett vargagrin och ett extra drag med mascaran, man har liksom så kul som man gör sig :)) Vad roligt att du har några timmar i vecka att se fram emot med jobb på kanslit, alla bäckar små vet du! Känner så väl igen mig i det där med att gå från varje-dag-snack med jobbarkompisarna till någon gång om året, vi tanter träffas faktiskt fortfarande efter mer än 20 år och fnissar lika mycket nu som då. Ha en primus finus promenad imorgon, passa på att känna in en stubbe eller två med jämna mellanrum :)) Ha en toppendag tjejen! Kram Eila

    SvaraRadera
  5. "Det där med att leva ett liv som du inte trivs med" tog tag i mig direkt Sofia......
    Tack för att du får mig att tänka, se mig omkring och även uppskatta mycket !!!
    Sänder dig massor av kärlek och styrka.

    Kram J

    SvaraRadera
  6. Hej Sofia tänkvärda ide du skrev idag. Jag tänker på dig. Kram mickie

    SvaraRadera
  7. Tack för privilegiet och rikedomen att få möjligheten att vara med på ett hörn och dela din stora resa! Du har så mkt klokt att leverera och ett så fint fokus! Tycker du är så fantastisk och stark! Tack Sofia för att du valt att starta denna lärorika och kloka blogg! Hejjar på dig obönhörligt på din resa tillbaka till livet! Lycka Till och Ta Väl Hand om Dig! Stor kram

    SvaraRadera
  8. Vilken j-la fokus å styrka i ditt inlägg! Power girl :-) tack för den inspirationen. Gonajti.

    SvaraRadera
  9. ❤ Jag beundrar verkligen din energi och den positiva inställning du har, det är det som utgör ett rikt liv, kärlek vi ger och får tillbaka och positiva tankar. Det är det som bär dig framåt i vilken situation som helst. Du LEVER verkligen! Så här slår man sin cancer och driver ut den ur sin kropp igen. Fighting spirit. FIAting spirit som jag från och med nu ska kalla den :-). Hejar på dig och är tacksam att du delar din vardag och dina insikter med oss, så mkt man kan lära sig av dig!!! Lite sent gonattkram till stora So Fiating spirit. Jörn

    SvaraRadera
  10. Tack för dina kloka och mycket tänkvärda ord! Du är helt amazing! Stor kram och massa kärlek till dig
    /Caroline

    SvaraRadera
  11. tack fina du för allt du delar med dig/kram

    SvaraRadera
  12. Hej Sofia fortsätt ditt goda arbete. Du är fantastisk och stark. Heja. Kram Mickie

    SvaraRadera
  13. Hoppas dina fötter bar dig på promenaden! Älskar ditt fokus, så rätt! /C

    SvaraRadera
  14. Hej Sofia älska hela din kropp. Sänd den tacksamhet i kärlek ofta ofta varje dag. Kramar Mickie

    SvaraRadera
  15. Hej Sofia tacka din kropp för att den står ut med allt. Fortsätt vara stark. Kram Mickie

    SvaraRadera
  16. Du har väldigt kloka åsikter om livet, det är inspirerande att läsa dem. Det är bra, viktigt, modigt och rätt att dela dem f a du kan göra att folk vaknar upp, att dem inser vad dem har och vad dem kan få ut av livet om dem bestämmer sig och agerar. Eller vad dem inte får när dem inte agerar. Att leva är att re-agera. Annars står det stilla. Men inte du Fia. Du står inte stilla :-) du går framåt! Fortsätt så! Du är LEVANDE beviset för vad du lär ut! Keep on FIATING! Kramar från ett flygplan på väg till London - only the sky is the limit / Jörn

    SvaraRadera
  17. Modig och stark är vad du är! En förebild för såå många! Fler borde leva livet som du! Go girl!
    /Cia

    SvaraRadera
  18. Modig och stark är vad du är! Du är inspiration för såå många! Fler borde leva livet som du! Go girl! Kram /Cia

    SvaraRadera
  19. Tänker på dig Sofia Kram Mickie

    SvaraRadera
  20. Hej Sofia jag ber för dig. Kram Mickie

    SvaraRadera
  21. Hej Sofia. Så bra att du inte ger upp. Det är värt vara stark. Kram Mickie

    SvaraRadera
  22. Hej Sofia trots molnen finns det ljusglimtar i allt. Fånga ljusglimtarna som läker. Kram Mickie

    SvaraRadera
  23. Hej Sofia du är starkare än vad du själv förstår. Tacka för det. Kram Mickie

    SvaraRadera
  24. Hej Sofia se att träsket du nästan gått igenom börjar torka upp och att du snart är på den fasta mark där den paradisvackra trädgården ligger. Kram Mickie

    SvaraRadera
  25. Hej Sofia om du är trött och inte orkar se det som om du har semester och vilar. Bästa semestern efter en tuff period är att bara vara. Så låtsas att du har semester. Kram Mickie

    SvaraRadera
  26. Hej Sofia igår gick det inte skriva på bloggen. Konstigt. Idag går det igen. Sätt dig i en trädgård och titta djup och länge på blommor och njut av dem. Det blir som en läkande meditation. Kan du inte vara ute så går det bra med blommor i vas också. Kram Mickie

    SvaraRadera
  27. Hej Sofia andas till alla delar av din kropp. Hör det dom en meditation. Andas gärna om kärlek till varje cell. God natt Mickie

    SvaraRadera
  28. Hej Sofia livet är här och nu. Inte igår som inte finns längre. Njut av stunden. Alla stunder har alltid något positivt att glädjas åt och vara tacksam över. God natt Mickie

    SvaraRadera
  29. God natt Sofia jag är med dig i tankarna och är imponerad över ditt fantastiska arbete. Du är verkligen en förebild. Mickie

    SvaraRadera
  30. Hej Sofia sweet dreams och sov gott Mickie

    SvaraRadera
  31. Hej Sofia just look at the bright side of life kom som en sträng jag ville skicka till dig. Det klarar du. Kram Mickie

    SvaraRadera
  32. Hej Sofia du är i mima tankar och jag sänder dig ljus och kärlek och tacksamhet. Du är älskad. Kom ihåg det. Kram Mickie

    SvaraRadera
  33. Hej Sofia försöker läsa i din blog men ser inget efter 31/5. Kanske någon mening med det. Vill i alla fall säga att jag önskar dig och din kropp allt gott på det sätt som är bäst för just dig. Kram Mickie

    SvaraRadera
  34. Hej Sofia fortsätt vara så stark som du är du kan det. Kram Mickie

    SvaraRadera
  35. Hej Sofia ha tålamod som din bästa vän ett tag. God natt Mickie

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.