15 maj 2012

Halvtid...

Fått cellgiftskur nr 12 i ordningen (nr 22 totalt av alla behandlingar) och det gick finemang. Sov hela tiden och även två timmar när jag kom hem. Gött å bli helt slut men jag lär väl va vaken hela natta och jag som ska på röntgen i morgon och dricka kontrast från 7:40 te môran. Det får gå. Äntligen HALVTID. Bara 12 behandlingar kvar om det ska fortsätta. Träffar läkaren på tisdag, hoppas röntgensvaret hinner komma.  


I går gick jag till VC för att få recept på allergimedicin.. ögena rinner rakt ner på mig så det är lite svårt med att vara ute och med sminkning, linser just nu. Fick ögondroppar som jag hoppas ska hjälpa mig ett tag nu när det är som värst. Läkaren trodde att mitt immunförsvar kan vara mer utsatt pga cellgift. Fick kortisonspray till näsan och Tavegyltabletter (de som jag blir såååååå trött utav). Försökte lite lätt å få den där sorten som inte gör en trött men det tyckte inte doktorn inte. Hon la en banning över Betapreden (kortison) och kunde inte förstå varför vi i Sverige skriver ut detta. Det är bättre med en annan sort sa hon.. ja jag vet inte.






Sen åkte jag och besökte underverket Klara hos hon som bor så långt bort. Hon var 6 dagar och jätteliten. Så söt och fin och go. Jag har nog aldrig hållit i en så liten ny människa förut. Jättemysigt. Hon är så söt och hade fått virkade Converseskor, nästan lika söta de. Ja hon får allt äta upp sig lite om jag ska törs vara barnpige..så litta sô ho går nästan sönder bara man tittar på henne. 

Söt som bara den!
















En trött men glad mamma!    
Solen sken över Arvika när jag kom hem igår kväll så jag var tvungen att ta mig ut i skogen. Vi gick nästan en hel timme och det var så nice. Har inte gått på en hel vecka. Mådde superbra hela gårdagen och livet har återvänt. Kan tycka att det var för lite tid denna gång.. som jag fick va kry. Men jag känner mig pigg i kväll också =)  Börjar lära mig vilka dagar som jag måste passa på att hålla igång för att inte känna mig så...inlåst. Har inget tålamod! Kul med kortvecka denna vecka så vi kanske kan ta oss ut en tur.. på lokal! Haha


Idag fick jag plats för två par nya skor i hallen eftersom jag har rensat i mina vrår. Vilken tur. Köpte en storlek större än vad jag brukar för att vara rädd om mina hälar och tår. Tur ja har små fötter... hmm har alltid sagt att det är därför jag är så vinglig eller ostadig vid vissa tillfällen.. men det är ju inte aktuellt nu i sommar så.. det kommer ju stämma.. att jag blir mer stadig med större skor. Pass på! HAHA


den vita är en repris
de rosa är ju så söta, finns även i vitt
båda i skinn, supersköna 
från Foot News/Bergqvist skor


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.