21 maj 2012

hur länge..

Hur länge kommer jag att orka med cellgifter är en tanke som återkommer mer allt oftare. Just nu skulle jag vilja sluta på direkten för att få till ett litet liv.. återhämtning. Att få vara som andra och inte så begränsad. Tycker tiden går så sakta och det är en trist väntan. Det ser ut som att jag kommer att få fortsätta med behandling ett bra tag till.. ujuj.

Han ringde.. från Uppsala.. hmm mys... tio i sex i kväll trots att han inte hade fått tag på röntgennissen.. han skulle återkomma i morgon igen eller på onsdag. Men utifrån sin egen tolkning så ser det ut att ha fungerat eller det håller cancern i schack i alla fall. Men det kunde jag ha meddelat själv eftersom jag känner mig bättre och har inte nåt canceront alls sedan första behandlingen. Tänk att veta vilken onda man har du!! Ser bättre ut än sist och det känns ju bra. Jag återkommer när jag vet mer om detta. Får mer information av min behandlingsläkare i morgon.

Han sa att det inte är aktuellt med att operera in stomin eftersom jag får Avastin. Troligen inte heller i framtiden pga att en operation sänker immunförsvaret extremt och ska de göra det gäller det att allt i lungor och bröstkorgsdelen är borta. Men inte annars. Ja det får jag ta då. Men jag lider verkligen av biverkningarna nu och det gör så ont när huden inte håller all påfrestning. Men det får gå.. har inget val. 

Idag fick jag lavendeltvål och parfym Be Delicious av modern som varit utomsocknes. Så snäll som tänker på mig. Jag fick två sorter så nu ska jag dofta såå gott hela sommaren. Den rosa har jag inte haft förut men jag tror att den blir go. I morgon är det dags för Karlstad och cellgifter. 




2 kommentarer:

  1. Fan vilken själva sjukdom det är den där förbannade cancern!
    Men tycker du är så stark som kämpa på och orkar blogga mitt i allt kram

    SvaraRadera
  2. Kramar till dig från Åkersberga.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.