17 maj 2012

nya biverkningar

Vaknar med eksem på mina händer, armveck osv. Har en kortisonkräm som jag använder men den ger inte full effekt. Läkaren på vårdcentralen ville ge mig en kur med kortisontabletter en vecka för att minska allergin men jag tänkte att jag inte ville ha en massa i onödan. Tji fick jag och skulle ha lyssnat på läkaren. Behandlingen gör sitt till att jag blir sämre och mer känslig eftersom den sänker mitt immunsystem. Börjar bli riktigt trött på behandlingen nu. Att inte kunna vara ute och gå gör min dag riktigt tråkig. Tjock blir jag också av allt sittande. Har gått upp 2 kg till nu för att jag inte kan motionera. Men jag kanske ska tro att behandlingen fungerar!

Ilvars har inte ringt och meddelat röntgensvaret efter igår än men jag hoppas att han gör det i morgon eller på måndag. Är inte van att behöva vänta men jag inser att det är helg mitt i veckan och han kanske är lite ledig. Jag har läkartid på tisdag och måste tala med honom först. Hans team avgör fortsatt behandling.

Annars har de senaste dagarna bestått av fötter.. härregud vad känslig jag är. Skavsåret läker bra och är bättre men då börjar naglarna krångla. Känns som om de ska lossna. Det ska de inte men känslan är så. Idag är det MYCKET bättre och sandalerna funkar att gå i.

Idag gick jag ut på golfbanan och gick 9 hål med sandaler.. fatta vad blöt jag blev. Men var tvungen att prova om jag kunde spela överhuvudtaget och det gick finemang. Skönt att det inte gjorde ont NÅNSTANS när jag gick därute!! Så nu gäller det att få skorna torra.. har ju bara dem och i morgon ska vi neråt Sverige för en golfhelg i Halmstad. Blir kul det.






4 kommentarer:

  1. Hej sofia

    Va kul med golf i halmstad där är det säkert tort å finf på banan .
    Ha dä så kul mvh janne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Superfina banor kan jag säga Janne.. riktigt kul att spela när det rullar så lätt =)

      Radera
  2. *skratt*

    Är du ren och fin om fötterna nu då?

    ;D

    /Pia

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.