30 november 2012

en trött dag

Jag brukade tänka att saker och ting kan ju aldrig bli värre och i morse slog det mig att det är ju precis det som kommer att ske. Det senaste halvåret har varit grymt mot mig och troligen kommer det att bli mycket värre. Det är en tuff resa. Att inte få se en ljusning av allt utan det blir krasst värre. Ja det är så det är och då ska jag anpassas till detta och försöka få ordning i kaoset. Inget vidare med sanningen i vitögat.

Idag har varit en hård dag. Haft sviter efter röntgen igår och varit trött och sliten efter allt morfin som jag tvingades inta under gårdagen. Hade svåra smärtor i ryggen av kontrasten och svullet ben. Var igår hos sjukgymnasten för att mäta benen och få lymfdränge som är en massage för att försöka få ut lymfvätskan. Tyckte  inte att det hjälpte något men får ge det några chanser till. Ska tillbaka på måndag. Ena låret var upp till 4 cm tjockare än det andra.

Igår kom besök från mitt gamla jobb med en julblomma från en av mina gamla personalgrupper. Så glad jag blev och så gulliga de är som tänker på mig efter så många år sedan om jag slutade Tänker ofta på dom och saknar dem. Tusen tack för den fina blomman allihopa, blev jätteglad.

Idag har det gått bättre med att inte ha någon smärta men tröttheten har hängt över mig. Vi reste till Karlstad för vi skulle på Johan Glans som hade show på Scala. Det var riktigt kul så vi fick skratta lite. Skön person som pratade i en och en halv timme. Mysig och skön. Vi hann med lite julklappsbestyr och det var bra. Köpte en ljusslinga som ska upp på balkongen så fort jag fått dit ett eluttag. Jag fick tag på en ny dator vilket var behövligt. Sen tog vi en tur till utförsäljningen på Golfstore och där fick jag tag på nya golfskor och en tröja. Hoppas att jag kan spela till sommaren. Som det känns nu är det väldigt avlägset och idag skulle jag aldrig klara en 18-hålsrunda med bil. Men vi får hoppas att det vänder innan sommaren. Får köpa mig en lite golfbil kanske!




  



15 kommentarer:

  1. Låter som en bra dag trots tröttheten efter röntgen och morfin! Mysigt med lite julbestyr, show och blombud! Härligt! Kram Cia

    SvaraRadera
  2. Kära Fia! Du rör vid alla mina känslor med dina ord. Jag är tacksam för din ärlighet och glad att din dag har haft sina ljuspunkter. Stor kram Carin

    SvaraRadera
  3. https://www.facebook.com/pages/Rick-Simpson/298774923502987?ref=ts&fref=ts

    SvaraRadera
  4. https://www.facebook.com/pages/Rick-Simpson/298774923502987?ref=ts&fref=ts

    SvaraRadera
  5. ❤ 👟☀⛳🌼😀

    SvaraRadera
  6. God morgon Fia! Det låter som en härlig dag du haft ich jag förundras och gläds över att du orkade m både show och lite julklappsshoppung. Underbart att du vissa dagar orkar så mycket trots ditt mående. Såna dagar lever man länge på och så ett vackert blombud på det som du kan glädjas av länge.
    Hoppas du får en riktigt fin lördag
    Styrkekramar
    Christel

    SvaraRadera
  7. Hej du tappra människa
    Vill egentligen inte börja så, för du har ju liksom inget val.
    Halkade in här hos dig när jag letade info om just äggstockscancer.
    Min mamma fick diagnosen 2009,också med spridning till buken. Nu är hon inne på sin 3:e vända cellgift.
    Jag behöver läsa mig till "verkligheten" och du skriver jättebra.
    Kan tänka mig precis som du skriver att det känns skit att bli snuvad på livet.
    Jag kan känna liknande när jag blev snuvad på min dotter. Hon föll offer för cancermonstren 2011.
    Men all heder till er som får utstå denna vedervärdiga behandling. Ni är min hjältar!!!

    SvaraRadera
  8. Du är fantastisk Fia!Så gott att du båda fått skrattat på show och även fått gjort lite shopping!
    Önskar dig en underbar 1 december.
    Massor med kärlek till dig som berör med dina stora vackra ord!
    Kram Silje

    SvaraRadera
  9. Godkväll lördag. Du har hunnit med en hel del även denna gång. Du kämpar på trots de dåliga oddsen. Men det är just det som är du! Jag önskar dig en fin lördag kväll med en massa ljus och värme. Kramar/ irre

    SvaraRadera
  10. Hej Fia...dina dagar är blandade precis som livet självt. Man har både plus och minuskonton. Men trots att du förmedlar de mörka tankarna du har och som jag tror finns hos oss alla, fastän vi lever med olika odds, så upplever du ljusglimtarna i tillvaron också. Men det som förenar oss är just dessa existentiella frågor om livet. Jag är så glad att du orkar göra en del roliga saker också och få en fin dag trots allt. Och konstigt är det väl inte att du blir trött och sliten efter undersökningarna. Det tar någon dag för återhämtning, det tror jag är naturligt. Hoppas ditt mående idag är lite bättre och så önskar jag dig en fin lördagskväll. Ikväll är det Majas tur i "Så mycket bättre" Kan bli spännande.
    Varma Kramar från Maggan

    SvaraRadera
  11. Har hunnit bli lördag kväll i Stockholm och mörket har legat en lång stund över staden. Ljusen från fönstren med adventsstakar och snön där ute är så fint. Precis så är det, livet är som en påse smågodis. Än litet surt, än litet salt och så litet sött. Ibland har ngn rackar gått och snott alla som man tycker är godast och så får man nöja sig bäst man kan. Låter kul med Johan Glans, den killen har två rävsvansar bakom sitt öra! en festlig prick! att du dessutom körde med julhandling är inte illa. Hoppas allt känts bättre denna lördag och att kvällen blir finfin. Kramkram Eila

    SvaraRadera
  12. Kul att du hittade golfgrejer, säker på att när banorna öppnar är du fit for fight igen:)
    Ha nu en fin advent med mycket ljus o värme, för i Värmland är det väl kallt.
    Kram<3

    SvaraRadera
  13. Otroligt vad du orkar med under en dag i storstan! Kraft och energi verkar vara dina ledord denna dag! Skönt att dagsformen varierar! Fler såna dagar vill vi att du ska ha!Snart, "Så mycket bättre", på TV! Vet inte varför men jag blir alltid så glad efter att jag sett programmet! Jo, det beror nog på att de är väldigt personliga i programmet och att man kan känna igen sig på ett eller annat sätt! Fia, soffan nästa! Kram, kram G-BS

    SvaraRadera
  14. ❤❤❤❤❤❤❤

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.