18 november 2012

Gynsam

En bra dag med strålande sol. Vi tog oss en promenad och det gick bra. Kände lite träningsvärk men det var bara skönt att känna att man rört på sig. Orkade inte längre en än sådär 40 minuter kanske. Men solen sken och det var super. Fick sedan besök av en tidigare arbetskamrat och det var jättekul. Vi skrattade och pratade precis som förr. Uj vad jag saknar henne och de andra. Vi samåkte till jobbet förr och hann prata en massa då hihi. Ja fick en sjal som hon hade stickat åt mig. Jättemysig och varm. Blev så glad.

Dagen blev lugn efter igår. Är inte riktigt tränad men mår i alla fall bra och det är huvudsaken. När jag skulle sätta droppet i kväll blev jag fundersam och fick kontakta dsk som fick komma. Det står inte rätt på ordinationen och kaliumgrejset som ska blandas. Ska ta med det till cyten i morgon så att jag får rätt. Kalium påverkar hjärtat så det får inte gå för fort eller vara för mycket. Är stolt att jag märkte att det inte var rätt trots att jag inte är sjukvårdskunnig men det ringde en klocka i alla fall =).


Under veckan fick jag en ny Pin från Gynsam. Den kan man kan köpa för att stödja vår förening som bevakar intresset för gynekologisk cancer. Du kan stödja vår förening som cancersjuk eller som stödmedlem för 150 kr/år och då får du en medlemstidning 4 ggr/år eller om Du vill ge en gåva så finns PG 129 69 63-0 eller BG 374-96 60. Det är en ideell organisation.











12 kommentarer:

  1. Jag är glad att det nu går bättre för dig så du får en anständig vardag och helg. Varje dag tänker jag på hur du har det och hur tacksam jag är för småsaker jag kan göra som verkligen inte är självklara! Stor bättringskram/ irre

    SvaraRadera
  2. Underbart att du mår bättre! När orken infinner sig då vill och förmår vi att göra sådant som vi tycker om! Önskar dig många, många sådana dagar!Stor kram G-BS

    SvaraRadera
  3. Så glad för din skull att du fått ha en skön helg! Kram Cia

    SvaraRadera
  4. Mot en ny vecka skickar jag dig många "må som bäst" önskningar-Ulla

    SvaraRadera
  5. Solsken och goda vänner är toppen! Kram goa Fia! Carin

    SvaraRadera
  6. God måndag morgon Fia! Vad skönt att du kunde komma ut på en promenad igår, 40 minuter är inte illa! Träffa gamla arbetskamrater är som att ta på sig sköna ingångna jeans, man slipper spänna sig och kan vara bekväm. Skratt är dessutom bästa lyckoendorfinen tjohoo! Jag är så himla glad över att tillvaron på nytt har sina glädjeämnen och lyckostunder Fia, så vill jag att det ska fortsatta länge än. Önskar dig en riktigt underbar måndag!! kramkram Eila

    SvaraRadera
  7. God morgon Fia! Underbart att läsa att du mår bättre och haft en fin helg m både promenad och besök. Att prata och skratta med en vän är guld värt. Du verkar ha många fina vänner runt dig och det är fantastiskt!
    Önskar dig en härlig måndag.
    Kranar
    Christel

    SvaraRadera
  8. Såååå underbart att du mår bättre Fia och att du även fått dig en god promenad i solen.Vilken glädje!
    Du har styrka du kvinna,den saken är säker!!
    Hoppas du nu har en fin start på denna vecka.Önskar dig en underbar måndag!
    Stor kram från Silje

    SvaraRadera
  9. Är så glad över att du känner tillförsikt och mår efter omständigheterna riktigt bra. Glad över att du fick både frisk luft, rörelse och goa kramar.
    Hoppas du har en glad och smärtfri måndag, med röd nästipp och kramtrötta armar. Från mig får du idag många glada, varma, mulliga kramar/ann

    SvaraRadera
  10. Styrkekramar till dig, fina Fia<3

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.