08 november 2012

Kassa njurvärden

Piggare och tog mig till cyten för att ta prover. Dessa visade sig vara skyhöga och jag kallades akut till Akuten. Skulle ha en remiss till röntgen och sen få insatt kateter från ryggen. Det är njurproven som är för höga. Ökat rejält sedan i måndags.. Jävla skit. Jag som är så pigg idag. Tycker att jag har nog med påsar och skit på kroppen min. Blir galen. Ytterligare ett moment för att komma iordning. Det tar snart hela dagen att ta vara på mig själv. Jaja så är det.

Väl hemma kom det två blombud till. Nu är det mycket blommor. Såå vackra. Tack alla.

Idag har jag mått bättre och inte mått illa eller varit yr. Har kunnat vara uppe mer. Skönt. Men då hade jag ju ingen lust att kasta bort nästan tre timmar på Akuten. Har inte råd med det. Det var ju precis detta jag skulle undvika genom att jag är direktinskriven på avd 14 på CSK. Men nu hamnar jag i karusellen igen och det var inte bra det. Hmm. Sjuk ska man vara på fm tror jag!! Kom in efter kl 14:00 och fick ändå inte hjälp för det ansågs inte akut... Hade ju haft besvär hela veckan. Härregud!

Ibland vet jag inte men när man är som jag sjuk hela tiden... Hur ska man då veta när det är akut?! Det är ju inte så att det slängs på en utan det kommer smygande lite hela tiden. Sen får jag smärtstillande.

Jag frågade AT doktorn. - Hur vet jag om jag ska åka in?
- Om du får feber eller kräks?
- Okej jag kräks varje dag... Haha ja du inte lätt detta.
- om du känner dig sämre så kommer du direkt hit!! Jo men tack! Phu säger jag bara.

Hoppas jag får tid i morgon för set gör ont i ryggen vid njurarna och jag har lite frossa i kroppen. Jag är så trött på att vara beroende av sjukvården. Bättre med samma läkare och personal som känner mig. På cyten i Arvika verkar det vara finnas läkare en dag i veckan. Lite lite det tycker jag.

Jag hoppas det löser sig i morgon. Fixar inte en helg till utan avlastning känner jag. Vill ut och se folk igen jag. Då börjar den flecka bli frisk igen!

23 kommentarer:

  1. Vilka härliga blommor och det känns som lite àv krutet i dig Fia har återvänt, det tycker jag om. Stora kramar till dig// Harry

    SvaraRadera
  2. Bästa Fia! Puh och blä på samma gång. Håller tummarna för din helg!!! Stora kramen Carin

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas verkligen att du får en fin helg Fia! Tänker på dej. Stor kram från Vera❤

    SvaraRadera
  4. Tänker på dig och önskar dig en helg som är mkt bättre än veckan var. Stor kram JCW

    SvaraRadera
  5. Önskar dig en fin helg...kram

    SvaraRadera
  6. Önskar dig en fin helg-

    SvaraRadera
  7. Godmorgon fredag. Ja det verkar inte lätt när man kommer in i sjukvårdssvängen vid sidan om. Så som du blev tvingad till nu. Jag ser ändå att det finns ett jävlaranamma i dig som gör att du som vanligt hittar en framkomlig väg - mot ett bra liv där du får göra det du vill. Jag tror 100 procent på dig och din kampvilliga kropp! Fredagskramar/irre

    SvaraRadera
  8. God fredag Fia! Se där, nu är den på väg tillbaka - det djävlar-anamma som kännetecknar Fia! Den fasta beslutsamheten att genomföra det du önskar oavsett allt djävla skit som försöker sätta pirra för dig. That's my girl! När du bestämmer dig att sparka oron i arslet och tar tillbaka makten över dig själv, då satan i gatan Fia är det fest i Kapernaum!! Påsar sucks, sprutor sucks, det mesta som kroppen din hittar på sucks big time, men nu ske den fleckan sniffa luft och träffa folk, inget snack om saken. Idag är en bra dag Fia!! Hitt' på nå't som är riktigt egotrippat och kul! Because you're damned worth it!! Kramkram Eila

    SvaraRadera
  9. Tycker mig höra lite mer positivitet nu, härligt.
    Jag hoppas att helgen blir riktigt fin.
    Stor kram

    SvaraRadera
  10. Kära Fia Jag anar att din inneboende styrka är på väg att komma tillbaka igen....denna flecka har återigen bestämt sig för att leva sitt liv. Vill man något riktigt mycket så går det ju. Trots slangar och allt så kan du med tankens kraft tänka förbi det jobbiga (jag vet att du har den kraften)och bestämma dig för att leva igen, ut i den friska luften och träffa folk. Och nu verkar illamåendet avta, det värsta av allt och då ligger världen öppen för dig igen. Önskar dig en fin fredag och lite livgivande luft och goda möten
    Kramar/ Maggan

    SvaraRadera
  11. Se där ja, jävlaranammaFia is back!! Det är klart att sprutor, väntan på akuten, påsar och annat sånt tjafs suger fett men det fixar du big time! Klart du ska ut och träffa lite folk, få lite extra energi och glädje. Då klarar du några vändor till. Kram,CR

    SvaraRadera
  12. Fia om du bara visste hur mycket jag tänker på dig och ber om hjälp.

    SvaraRadera
  13. Om du ska ha kateter direkt från njuren kräver den regelbunden skötsel för att undvika infektioner, minns när min pappa hade en sån. Å så blir det väl en påse också antar jag som ska ta hand om det som avsöndras. Inte underlättar det vardagen precis, men avtappningen måste ju fungera, annars blir det väl stopp.
    Synd om dej som får kämpa så! Hoppas helgen blir bra i alla fall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är helt säker på att detta inte var ngn nyhet för Fia.

      Radera
  14. Å vad skönt att ditt jävlar anamma kommit tillbaka för det är power mot den lede som gäller. Hoppas att du får en skön helg med alla dina fina blommor. Och verkligen kan njuta av dem och lite frisk luft på nästippen.Många kramar från Ulla

    SvaraRadera
  15. Fina Fia hoppas det gått bra för dig idag, lider så med dig.
    Nu måste du få ditt glada liv tillbaka m allt vad det innebär.
    <3

    SvaraRadera
  16. Massor av fredagskramar! Marika

    SvaraRadera
  17. Hoppas du har haft en bättre dag idag och att du också får en mysig kväll. KRAM.

    SvaraRadera
  18. Härligt Fia, man kan läsa energi mellan raderna, du ä sanslös!

    SvaraRadera
  19. Massor med kärlek till dig Fia!!
    Stor stor kram från Silje

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.