17 november 2012

ett bättre liv

Börjar dagen 06:00 med första kortisonsprutan och även Haldol som båda ska hjälpa mig till ett bättre liv. Kan säga att det gjorde effekt redan efter några timmar och livet återvände till mig. Det som jag saknat så. Går inte att förklara hur det är men jag verkligen känner att det finns ett liv trots förödelsen ändå. Idag har jag haft en glad dag där jag varit pigg, ganska likt mig och kunnat umgås med folk. Tog en tur ner till stan och fick några kramar och kos så nu klarar jag mig... länge. Fy fan vad jag saknar att få vara ute bland folk och leva som normalt. HAHA härregud men idag gjorde jag det!!

Fick träffa dem som jag inte sett eller pratat med på länge. Deras liv bara rullar på och mitt har liksom färgats av det sjuka. Men jag kanske kan få lite semester nu.. i någon dag i alla fall. Vi satt hemma mor, Åke och jag och pratade och kom in på detta med ny behandling.. jag sa att om de skulle erbjuda mig nya cellgifter idag skulle jag vänligt men bestämt tacka NEJ eftersom min svacka varit så himla lång just nu. Men jag lever på att läkaren sa igår att "du är så pigg för att vara så sjuk". Jag ska inte dö än.. så känns det idag i alla fall. Gött det.

Sen fick jag ringa min egen lilla dsk som fick hjälpa mig att byta nål. Den fungerar bara i ett par dagar. Men hon var ledig och kunde hjälpa mig. Snällt så säg. Då slipper jag få hit hemsjukvården.

Nu måste jag träna upp lite muskler igen eftersom jag legat i lite många veckor. Jag ska kunna komma tillbaka till ett liv och behöver då mina muskler igen. Jag och storfeskarn körde lite golf här hemma idag. Riktigt kul och vet du att jag blev lite sliten. HAHA har ett Wii spel som jag börjat använda och det blir ju lite träning för en otränad som jag. Började med en Birdie och par. Gick sämre men det var kul. HAHA. Idag vill jag mycket och dagen är inte slut ännu.

Ikväll kommer M & M på besök och vi ska kolla på "så mycket bättre". Det är Ugglas kväll.. han är min favorit. Önskar er alla en skön helg för det ska jag ha.







21 kommentarer:

  1. Godkväll. Det var glädjande nyheter för din fan club!!! Ha nu en underbar kväll! Kramar/ irre

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt att höra, Fia. Vilken tur att det finns mediciner och vilken tur att du har en sådan jä---a fighting spirit!
    Ha en riktigt skön helg!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Wonderful! Pigg dag - vad härligt! Du är bäst /Kram Cia

    SvaraRadera
  4. Underbar läsning!!!!
    Nu tittar vi på Uggla😊❤
    Kram kram
    Christel

    SvaraRadera
  5. Åh vilken härlig läsning...du gör mig riktigt glad. Och nu lyssnar vi på Uggla, min favorit också Kram Maggan

    SvaraRadera
  6. Härligt Fia, äntligen en bra dag! Det hade du verkligen förtjänat!!!! Strongt av dig att våga tacka nej till fler kurer om sådana skulle erbjudas. Nu ska jag mysa med Downtown Abbey och en god kopp the.

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig läsning! Bästa på länge. Hoppas helgen fortsätter i samma anda!

    Kram,
    Malin i Örebro

    SvaraRadera
  8. Hej Fia! Sååååå roligt att du känner dig bättre. Det var goda nyheter. Kortison är inte så dåligt trots sina biverkningar. I alla fall blir man mycket piggare. Härligt höra att du är en sån positiv kämpe. Stor kram Mickie

    SvaraRadera
  9. Uggla är grym och alla tolkningar är bra. Och du Fia tar vara på dagen... Så mycket bättre! Stor kram Carin

    SvaraRadera
  10. Glad att du mår bättre! Kram

    SvaraRadera
  11. Underbart, Fia!!
    Njut och önskar dig en god natts sömn.
    / kram Tonja

    SvaraRadera
  12. Styrkekramar o sov gott<3

    SvaraRadera
  13. Åh så härligt att höra! Önskar dig allt gott och en riktigt bra och mysig helg! Stor kram

    SvaraRadera
  14. Härligt med inomhusgolf. Musklerna får ju faktiskt lite träning även på detta sätt! Ibland måste man vika ner sej o ta dom sprutor man helst vill slippa - dom gör ju nytta trots allt.
    kramar / Inger

    SvaraRadera
  15. Djäklar vilken skön läsning denna söndag!! Vad gör väl ett ballong fejs om man mår så bra som du redan gör, ingenting kan stjäla det vackra från dig oavsett vad, så det så. Du vet hur gräs spirar upp mellan betongblock och spränger asfalt, skit eller skit, du letar alltid upp nya vägar Fia! Jag är så glad så glad. Downton Abbey alla gånger, min favvo på lördagkvällar. Önskar dig en kanonsöndag! kramkram Eila

    SvaraRadera
  16. Vad du får gå i genom, hoppas hoppas allt löser sig till det bästa, så du får åtminstone dricka lite vatten. Om jag kunde trolla.......
    <3

    SvaraRadera
  17. Mina tankar då jag läst det du skrivit idag. Du är ju den underbaste människan... Vi ännu friskas levermödor o bekymmer faller ju. Livet o vissa människor är helt fantastiska. Du är verkligen den som sprider "en mening med nuet o att så länge det finns hopp så lev" Går in varje dag o ser om du skrivit något. Läst allt du skrivit o tipsade pojkvännen igår som oxå satt o läste allt. O det ger ringar på vattnet... här o vidare på jorden, ska du veta.

    Så många varma hälsningar Sara

    SvaraRadera
  18. Oj vilken tankeställare jag fick. Att man inte skall ignorera saker man känner utan att man skall stå på sig och gå på kontroller och kräva ordentliga undersökningar. Oj oj oj om detta kan undvikas genom att mycket mycket tidigare hitta tendenser och tidiga stadier till allvarliga sjukdomar. Du är stark och jag skänker dig styrka och hopp. Kroppen ändå är ändå en fantastisk organism som ibland klarar av att läkas. Med din positiva inställning så...

    SvaraRadera
  19. Massor på kärlek till dig!!Så kul med golfen!
    Jag hejer på dig:-)
    Stor kram Silje

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.