24 maj 2011

24 maj 2011

Oj vad segt det går.....kan jag aldrig bli pigg igen. I lördags va jag så pigg och orkade mer än vanligt. Givetvis ledde detta till ett bakslag och jag blev liggande söndag-måndag. Det är ett helt företag att gå ur sängen på morgonen. Det tar ungefär 2-3 timmar med allt. Inte klokt. Sen skulle jag till stomi ssk igår, idag skulle jag ta prover inför läkarbesöket på torsdag och så ska jag träffa en sjukgymnast på fredag..... tur man är sjukskriven för en skulle ju aldrig hinna med allt som ska göras. Det är något planerat varje dag. Känner stress inför detta eftersom mina krafter går så upp och ner. På torsdag ska jag vara i Karlstad 10:30 och jag vet inte riktigt hur jag ska hinna dit i tid...... ifall jag har en dålig dag då!

Försökte dra ner på morfinet under helgen men efter två dagar fick jag återgå till full dos igen. Det värker så i magen och då tog jag bara bort 5 mg vid 1 tillfälle/dag. Har idag försökt mig på en minskning igen men känner redan att det gör mer ont. Sen är man ju beroende av dreten så ibland vill man ju ha för att inte få abstinens...sjukt.

Idag har jag en superbra dag och känner att det går framåt. Mitt blodvärde va 130 så jag gick med lätta steg från Ing-Marie som hjälpte mig så snällt med proverna. Gick en promenad med Åse-Kristin och Patric som sen fick köra runt mig i nya bilen så jag skulle få se lite grönska! Lever som en gammal tant som måste ut och luftas! Men såååå skönt det är att vara hemma. Bara det gör en piggare i humöret om inte annat.

Tur att mamma bor hos mig och hjälper mig med mat osv men hon är så bekymrad över kosten. Den är lite ensidig, spagetti och köttfärssås 4 ggr/dag sen i fredags MEN jag tycker att det är lika ljuvligt gott varje gång... Jag skulle ha slagit för italianosen i Köpenhamn, som Nr 1 sa, så hade jag på heltid fått stått och veve i den store spagettigryta! Haha