30 januari 2013

överaskning

Sov en bra natt i natt och det berodde nog på att jag hade både mina kamrater hemma på besök samtidigt. Det var en överraskning att de skulle vara här båda två. Den bäste hade tagit semester idag och skulle stanna hos mig tills i morgon. Idag har vi tagit det lugnt och kollat på film. Det var vackert väder hela dagen över Arvika och det känns trist att inte ha varit ute. Men det går liksom inte just idag. Idag kom ssk från cytoenheten dag med och jag tror att de kommer varje dag om man behöver det förutom på helgen. Då kommer DSK. I morgon kommer läkaren på hembesök så vi får se vad vi kan få ordnig på för symtom inför framtiden. 

Tänk att jag orkade duscha 2 dagar i rad. Det känns bra i vilket fall. Blev lite fotmassage på kvällen, det var gött det. 






33 kommentarer:

  1. Varma kramar/Gun

    SvaraRadera
  2. Styrke kramar . <3 pernilla

    SvaraRadera
  3. go kväll! Härligt att du kan få njuta lite av tillvaron å va bra att din vän har lite semester:-) gissar att du fått information om närståendepenning...men om inte, be din läkare skriva ett sånt intyg till försäkringskassan. Det finns då 100 dagar som dina närstående, släkt eller vänner, kan ta ut för att vistas/umgås med dig! Ha en fortsatt skön kväll/ sjuksköterska på cyt.mottagning

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilket toppenbra tips!♡♥♡
      Caroline i Uppsala

      Radera
    2. Kan ju hoppas att det funkar! Det gjorde det inte för mig när min pappa var sjuk :-( Då räckte det inte med intyg från hans läkare, utan JAG skulle ha intyg från min läkare! Vilket jag inte kunde förstå varför... Detta var i mitten av april, i början av maj fick nog min läkare lite dåligt samvete och ringde upp mig och sa att han hade funderat, och det var klart att om min far nu var så dålig som jag sa, så var det klart att han skulle skriva ut ett intyg till mig. Då upplyste jag honom om att det inte behövdes längre. Men så bra sa han, har pappa blivit bättre nu? Nej svarade jag, men han gick bort för 2 veckor sen. Han blev så paff att han inte ens bad om ursäkt! Jag tycker att det mest logiska är att det är den sjukes läkare som ska skriva intyget! Min läkare kan ju inte veta hur sjuk min far är! Kram och lycka till!

      Radera
    3. Hej
      Jag har tagit närståendepeng både då min mamma var svårt sjuk och för en god vän som var sjuk. I båda fallen räckte det med att den som var sjuk hade ett intyg att närståendepenning var beviljat. Sedan kunde vem som helst, släkting, partner, vän, arbetskamrat... ta ut närståendepeng för att vara med den sjuke, hemma på sjukhus eller med på läkarbesök typ.. Den som är sjuk ska alltså ha ett intyg och sedan kan någon närstående använda dagar (finns 100 st totalt) för att vara med den sjuke. Den som är sjuk ska förstås godkänna/skriva under varje enskilt uttag som olika personer gör på hans/hennes dagar... virrigt förklarat kanske, men det fungerade otroligt smidigt de gånger jag använde närståendepenning för att vara med min mamma och min vän.

      Åsa

      Radera
    4. Hanni, jag skulle skriva en anmälan till socialstyrelsen om din läkares bemötande men också när tiden gått lite mer vända dig till lokaltidningen som kan ta upp saken utan att ta med
      ditt namn! Otroligt upprörande att en anhörigs läkare kan stoppa en närståendepenning!!
      Usch för att du blev så illa bemött å en kram till dig♡♥♡
      Caroline i Uppsala

      Radera
    5. Jag kände en sådan oerhörd frustration när jag tog del av ditt inlägg, Hanni. Fruktansvärt att du i din situation tvingats vara i händerna på människor som tolkat bestämmelser på ett sådant inkompetent sätt; som dels den människa som krävde ett intyg från din läkare och din läkare som inte skrev ut intyget direkt. Jag håller med Caroline. Om det är så att försäkringskassan (?) ställt felaktiga krav borde även detta anmälas
      Maria

      Radera
  4. Vad skönt att du fick en så bra natt... Önskar dig en mysig kväll och ännu en god natts sömn.. Varm Kram J

    SvaraRadera
  5. Så skönt att du både fick sova gott och ha gott sällskap!

    SvaraRadera
  6. Skönt att du fått sova. Och vad härligt att ha fina vänner på besök. Det är så mysigt och viktigt för att må bra. Hoppas du får sova gott även inatt.
    Ha en fin kväll!
    Styrkekramar
    Christel

    SvaraRadera
  7. Hoppas du får en god natts sömn nu och att läkaren kommer med någon bra lösning så dina symtom kan lindras, tänker på dig varje dag, många kramar /
    AnneLouise

    SvaraRadera
  8. Hoppas du får en god natts sömn nu och att läkaren kommer med någon bra lösning så dina symtom kan lindras, tänker på dig varje dag, många kramar /
    AnneLouise

    SvaraRadera
  9. Hoppas du får en god natts sömn nu och att läkaren kommer med någon bra lösning så dina symtom kan lindras, tänker på dig varje dag, många kramar /
    AnneLouise

    SvaraRadera
  10. Tänker på dig... kram

    SvaraRadera
  11. Tänker på dig...Kram

    SvaraRadera
  12. Närståendepeng... Ett nytt ord och bra innebörd. Check it out! Jag hejar på dig! Kram Carin

    SvaraRadera
  13. Glad av att läsa att du har det bra Fia

    Kram /R

    SvaraRadera
  14. Åhhh vad skönt, en bra natt i goda vänners lag, då blir åxo vi som följer dig glada å nöjda♡♥♡
    Kram till både dig å dina fina vänner♥
    / Caroline i Uppsala

    SvaraRadera
  15. Jag är helt ny att skriva här på din sida, hittade hit när jag sökte för min vän som hade tarmcancer, efter det så följer jag din blogg med djup respekt och beundran då du är så beskrivande i dina fina inlägg.
    Önskar dig allt fint som finns!
    Varma hälsningar Annika

    SvaraRadera
  16. Önskar dig allt gott....så vackra blommor

    SvaraRadera
  17. Du har så fina vänner och kollegor, glad att du har dem!
    h. Inga-Britt

    SvaraRadera
  18. God morgon Fia! hoppas du haft ytterligare en riktigt god natt och vaknar till denna regniga torsdag med förnyad kraft och energi. Önskar också att läkaren idag ger dig all hjälp som finns för att du ska fortsätta må så bra som det bara går. Du har verkligen de bästa och finaste vänner Fia! vad skönt att de håller dig sällskap och grejar så att ni har det mysigt. Fotmassage låter superhärligt! Helt ljuvliga blomster! stor stor kram från Eila

    SvaraRadera
  19. Dusch och fotmassage och vackra blommor...bara det tillsammans med dina fina vänner gör ju att mår lite bättre. Hoppas nu att den där närståendepengen också fungerar friktionsfritt om du pratar med din läkare om det. Det var något som jag inte kände till, det finns fantastiskt bra grejor i vårt samhälle (om de fungerar förstås) Önskar dig nu en fin torsdag med lite bättre mående. Kram Kram Maggan

    SvaraRadera
  20. Skönt att läsa hur bra omhändertagen du är. Vänner, blommor, fotmassage, sköterskor och läkare. Härligt att orka lite extra när vännerna är på plats. Kram,CR

    SvaraRadera
  21. Godkväll. Härligt att du har folk omkring dig som bryr sig både IRL (in real life) och virtuellt (kommentarerna på din blogg). Jag önskar dig en skön kväll och natt. Kvällskramar/ irre

    SvaraRadera
  22. Hej Sofia! Underbara blommor igen. Verkar som du drar dem till dig och det gör vackra människor. Du har verkligen fantastiska vänner. En sån rikedom mitt i eländet. Tänker på dig och önskar dig allt gott. Stor kram Mickie

    SvaraRadera
  23. Att ha goda vänner omkring sig som bryr sig om! Det är guld värt! Önskar dig det bästa! Stora kramen från G-BS

    SvaraRadera
  24. Hej Fia!
    Jag vill bara önska dig en god helg och att du får njuta av På spåret ikväll! Idag sken solen på min lilla lunchpromenad, hoppas den har fått tillfälle att lysa upp även din dag!

    SvaraRadera
  25. Önskar en fin helg, Du härliga tjej!
    Styrkekramar!!!

    SvaraRadera
  26. Hej vänner jag heter Camila Rodela och jag är från Michigan, United State. Jag är här för att vittna om DR.OGAGA ​​KUNTAs goda verk i mitt liv. Min man och jag har varit gift i 27 år med två barn. Bara för två år sedan kom allting till slut. Jag ville ha min man tillbaka och jag bad honom men han lyssnade aldrig, så jag stötte på flera vittnesmål om denna speciella stavningskastare. Några människor vittnade om att han tog tillbaka sin Ex-älskare, vissa vittnade om att han återställer livmodern och botar cancer och annan sjukdom, vissa vittnade om att han kan kasta en stavning för att stoppa skilsmässa och också stava för att få ett bra betalt jobb så vidare. Han är fantastisk, jag kom också över ett visst vittnesbörd, det handlade om en kvinna som heter Vera, hon vittnade om hur han tog tillbaka sin ex älskare och i slutet av sitt vittnesbörd släppte hon sin email.After att ha läst alla dessa bestämde jag att ge honom ett försök. Jag kontaktade honom via e-post och förklarade mitt problem för honom. Och han berättade för mig vad jag behöver göra, jag gjorde det och min man kom tillbaka till mig. Vi löste våra problem och vi var ännu lyckligare än någonsin tidigare DR.OGAGA ​​KUNTA du är en begåvad man och jag kommer inte sluta publicera honom eftersom han är en underbar man. Om du har något problem och du letar efter en riktig och äkta stavningskastare, prova honom när som helst, han är svaret på dina problem. Du kan kontakta honom via email: ogagakunta@gmail.com och få dina problem att lösa mig. Han kan lösa följande problem och mycket mer.
    (1) OM DU VILL DIN EX-BACK
    (2) DU ÖNSKAR ATT KONVINTERA DIN HUSBAND FÖR ATT STOPPA DIVORNET
    (3) DU ÖNSKAR ATT FRAMFÖRAS I DIN KONTOR
    (4) DU ÖNSKAR MÄN OCH KVINNER ATT KÖRA FINNA DIG ATTRAKTIVA
    (5) OM DU ÖNSKAR ATT TÄNKA EN BARN
    (6) du vill vara rik
    (7) DU ÖNSKAR DIN HUSBAND FÖR ATT ÄLSKA ENDAST DIG FÖR RESTEN AV HANS LIV
    (8) DU BEHÖVER GOD LUCK SPELL
    (9) DU BEHÖVER EN LOTTERIPELL
    (10) DU BEHÖVER EN JOBB
     ogagakunta@gmail.com

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.