24 april 2011

11 april 2011

Jag kontaktar CSK veckan efter att jag var i Uppsala. Under helgen har det uppstått......vallningar..... uj jag har drabbats av oanmälda svettattacker ungefär 10-12 ggr/dygn.  Nu är jag i klimakteriet.....härligt!! De ville inte skriva ut hormonplåster då det kan bli konsekvenser som "näring" till cancern. Jag ska opereras om 2 veckor och får hålla ut tills dess.

Jag passade på att få min sjukskrivning förlängd till 31 juli så jag inte behöver krångla med det mitt i operationen. Därefter funderade min kirurg om hur det hade gått i Uppsala.

Jag förmedlade en del från fredagen och hörde av min kirurg att CSK ville ha tillbaka mig fort efter operation till Karlstad. Jag försökte verkligen att poängtera att jag hellre ville vara kvar i Uppsala minst 10 dagar och jag förstår att det handlar om pengar mellan Landstingen... Min kirurg meddelade att det är CSK som ansvarar för mig... uj det vill jag inte. Tyvärr blir tuffa jag mycket liten i Landstingets värld. Man törs inte vara oppstinat ifall de vänder mig ryggen! Men tyvärr så har Karlstad inte så stort förtroende från mig. De skulle ha skickat mig vidare redan i november eller efter 3 cellgiftsbehandlingar... om inte annat för konsultation.

Jag talade med min kirurg om fortsatt behandling efter operationen och ville ha Avastin o Caelyx men det kunde de inte ge eftersom det inte finns på marknaden ännu för äggstockscancer. Det borde de känna till i Uppsala också... säger  hon. Fy fan...nu hamnar jag emellan pga papper. Avastin är ett relativt nytt läkemedel som används främst vid bröstcancer och har ännu inte forskats klart för att kunna nyttjas vid äggstockscancer. Innan vi lägger på så säger hon att de ska försöka lösa det på något sätt om det är enda lösningen.

Igen blir jag påmind om hur min upplevelse är mot hela CSK att de inte har "lust" att satsa på mig då jag ändå ska dö eller för att jag troligen kostar oerhörda summor pengar. Så har det känts ända sedan jag blev opererad i november då en gynekolog sa att "du måste få in i skallen att du är sjuk". Det är så negativt hela tiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.