01 februari 2012

"lämn mig ifre"

Är fortfarande inte som jag önskar. Känner av smärta i vänster sida och får ont ibland när jag äter. Min behandlingsläkare ringde efter att jag hade kontaktat cytosyrran. Hon undrade om jag ville tidigarelägga röntgen. Det ville jag inte. Den ska göras om två veckor. Det räcker gott och väl. Jag vet att sen börjar behandling. Dra ut på det så länge det är möjligt.. Härregud...vill inte men har inget val.

Sitter lugnt och väntar på röntgen och sen bedömning. Ingen brådska alls. Möe bra på tv nu ohh! Så ont gör det inte. Behandlingsläkaren trodde inte heller att vi behöver röntga tidigare utan det var mer för att lugna MINA nerver. Uj de vilar så bra så länge ingen väcker dom. Hon tror inte att det hinner växa till så fort utan att vi kan köra samma plan som innan. Kan inte fatta att det växer nåt okontrollerbart i min kropp. Hur vågar han.. "lämn mig ifre"..  

Ja det var bra att tala med behandlingsläkaren för nu kan jag förbereda mig. Hon trodde att det onda kan bero på att jag är sliten. Krôppa mi tål inte som förut. Svårt att greppa det och väldigt opraktiskt. Att behöva vila då och då innan saker är klara är ju inte riktigt min grej. Begriper inte hur andra bär sig åt.  


Behandling är Taxol 1g/vecka (hej då håret och välkommen värk) och Avastin var 3:e vecka. Måste fråga vad de kallar min behandling nuförtiden hmm. Gillar inte att behandlingen tar det skarpa. Dröjer så länge att få den reparerad.. igen. Bra att jag inte behöver härja för att få Avastin utan att det redan är färdigdiskuterat, ventilerat och bedömt. Hoppas att denna dos nu tar kål på dreten.. ett längre tag. Eftersom de tänker kosta på mig guld i venerna så då måste de ha ombestämt sig om mitt öde. Jag menar att de måste ju ha någon form av hopp trots Landstingets skrala ekonomi.

Är nöjd över att ha fått vara frisk ett tag och nu är det dags för rond 5. Gäller att hålla fokus.. på vägen som känns så otroligt lång och utan slut men som kanske vänder om utan förvarning.








6 kommentarer:

  1. Hej Sofia!
    Vill bara säga att jag tänker på dig och hejjar på dig från mitt håll.
    Ta hand om DIG och din kropp så gott du kan!!!
    Kramar och tankar
    Christel

    SvaraRadera
  2. Ta orden på allvar och ta det lugnt, din kropp har genomlidit mycket och det är inte konstigt att den kanske inte orkar med allt som din hjärna vill göra.

    SvaraRadera
  3. Du skriver direkt ur hjärtat, jag får en klump i halsen:(
    Trodde jag var ganska 'van' att lyssna.......
    Nu önskar jag bara att jag kunde 'trolla, så skulle du blir fri nu!
    //Ika

    SvaraRadera
  4. Hej Sofia!

    Som du vet så läser jag och följer dig. Tänker på dig ofta ofta.Jag vet vad du hatar din sjukdom. Så klart. Allt vad du får gå igenom. Jag tror att det är inte många som förstår. All oro, väntan på olika svar etc. Det är svårt att förstå. Men är det någon som kan ta kål på fanskapet så är det du. Det finns ingen som har din energi glöm inte det. Ingen.//

    SvaraRadera
  5. Hei Sofia! Så bra at du får Avastin uten problemer. Jeg har hatt en stor kamp mot det norske byråkratiet for at min sambo skal få det samme. I Norge blir ikke Avastin gitt til pasienter med eggstokkreft pga. prisen... Men den kampen vant jeg!

    Ellers kan du prøve ingefär som kosttilskudd. Googla ginger + ovarian cancer hvis du undrar.

    Lykke til og en stor og varm kram til deg!

    Jan Erik

    SvaraRadera
  6. Hej på er alla och tack för ert stöd.
    Idag köpte jag Ingefära och ska porva med avkok till ett storts te. Tack Jan Erik för tipset.

    KRAM Sofia

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.