24 april 2011

14 april 2011

Jag kontaktar Uppsala för att höra om min inskrivningsdag den 25 april då det är annandag påsk. Får kontakt med en operationskorinator som säger efter att jag har presenterat mitt namn och ärende:
-Ja det är du som är från Arvika?! Så mycket det gör att de är intresserade av mig!

Hon kände väl till Arvika då hon på ledig tid höll till i Årjäng! Haha. Hon fixade så det räckte att jag kom in kl 19:00 dagen före operation eftersom jag ska träffa operationsläkare, narkosläkare, sjukgymast och stomiterapeut den 20 april klockan 11.00. Allt blev klart.

En halvtimme därefter ringer dr Silim från Uppsala som säger att han hade hört att jag hade ringt och frågade om jag hade fått allt klart! Så söt. Det kändes så ljuvligt att de är så om sig och kring sig. Jag känner mig i mitten. På onsdag ses vi och går igenom hela operationen steg för steg säger han. Jag är bara tvungen att fråga när de har tänkt att skicka mig till CSK. Du stannar här i minst 10 dagar. Skönt säger jag.

Nu är det träning av kondition om gäller. Jag går i 1.5 timme i rask takt för att bygga upp kondisen inför operationen. Idag känner jag mig så frisk, hur kan det va möjligt att jag snart ska dö?! Jag ska leva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.